Wedding Prep Progress

Mula ingat nak buat 3rd sneak preview on Nikah dress and shoe. Tapi, nanti orang kata asyik sneak preview jer. So, next time ajelah.

Alhamdulillah, setakat ni progress untuk persiapan nikah kahwin berjalan dengan lancar. Tinggal nak booking catering dengan seorang saudara yang juga pengusha catering di Rawang. Tapi, masih lagi dalam peringkat perbincangan. Pelamin pun alhamdulillah tak payah booking lagi sebab pihak Dina Halim Bridal Boutique yang taja. Happynya rasa....:girl_11: Mini pelamin aje bukan 3 panel ka atau yang Roman Garden yang sangat cantik itu. Tapi, saya still happy sebab pada mulanya bab-bab pelamin ni tak masuk dalam senarai saya sebab tak ada upacara sanding dengan renjis-renjis ini.

Untuk fotografi saya akan deal dgn SF aje. Pakej fotografi FOC atau bayar ikut kemampuan boleh? Haha.. Tapi sebab saya sepupu yang baik dan alhamdulillah dah dapat kerja saya ingat nak bagi lah upah kepada beliau nanti. Untuk bab album saya sendiri akan print out dan bikin my own Wedding-story album. Rasa sangat bajet dan puas hati begitu. Malah tak perlu tunggu lama. Kata orang terus dapat kat tangan kan seronok...?

Baju nikah? Ahaa saya dah 2 kali bertemu janji dengan beliau. Bukan designer ternama pun tapi saya sangat syok berkerjasama dengan beliau. Kali pertama berjumpa, beliau nak tengok fabrik kain yang saya 'terbeli' itu. Bincang-bincang pasal design yang saya impikan itu. Tak sampai seminggu, kami berjumpa lagi di kedai kopi, beliau tunjukkan 5 design yang beliau reka khusus untuk saya. Sungguh menepati citarasa dan sangat menawan sehingga rambang mata untuk memilih. Tapi, keputusan harus juga dibuat. Hopefully design itu akan tampak menawan ditubuhku. Haa..boleh tak gitu? So, first fitting adalah dalam tempoh sebulan.

Kad kahwin? Half away ready. Semalam saya dah selamat men-design peta untuk kad. Puas juga tanya orang nak guna software apa. Ada yang layan ada yang senyap jer. Tapi, semangat ku tak pernah luntur. Walaupun first time guna software itu tapi ok juga. I think I'm a fast learner person. Tinggal saja lagi nak cari kedai untuk printing.

As for doorgift, saya juga telah decide nak bagi apa. And again DIY sendiri juga. Bajet sempat kot buat dalam bulan Rejab nanti. Setakat ni dirahsiakan dulu takut ada sebarang perubahan. Cuma saya tengah fikirkan untuk bagi sesuatu yang istimewa untuk kawan-kawan saya yang mana blogger friends juga tersenarai untuk doorgift yang istimewa itu.

Hurmm apa lagi ekh? Rasanya itu jer kot perkara-perkara besar. Yang lain tu, insyaAllah will be ready juga as soon as possible. Cehh...sangat cool saya ni.. @kenyit Kalau ikut benda-benda remeh masih banyak lagi tapi keep it cool aje.

Apa pun saya happy. Majlis saya simple tapi saya rasa sangat happy lah buat masa ni. Tak ada perkara yang rumit sangat yang perlu difikirkan. Paling penting 'berkat' that's all I wish for..

....to be continued....
10 Responses
  1. Hasnah Says:

    Aminn... nmpknya semuanya bjalan lancar kan? alhamdulilah =))

    kita 2 dh boley main sap-sap.. tom tom hehe~

  2. ♥S@R@♥ Says:

    bestnye org dah start prepare for wedding..huhu

    pe2 pun thanks kt zainur n blogger lain coz share preparation for wedding..nnt bila dah confirm date wedding baru sara start prepare lak..

    sabtu ni jadi ea kita date ;)xsabar nak jumpa

  3. Atiqah Adnan Says:

    syukur lepas satu-satu persiapan dah settle nampaknyeee..
    mesti menawan gitu baju nikahnyaa..
    hee~

  4. Elya Roza Says:

    well planned cik zainur nii kan :)

  5. Cik Belle Says:

    dah tak banyak yang tinggal eyh.. tahniah! hee

  6. Isha Rulina's Says:

    seronoknya..sumer persiapan dah hampir siap..semoga semua bjalan lancar..:)

  7. Fathiyah Says:

    betul2.yg penting barakah =)
    awak,kte link awak ye.

  8. Unknown Says:

    alhamdulillah tgk zainur betul2 dah byk buat persiapan..tahniah

  9. Nurulhuda|Adlie Says:

    zainur i jawab kan software ape, hehe.. takut lak u dah marah! u pakai ai ke?

  10. Zainur Says:

    Tak sempat nak jawab semua-semua komen. Apa pon terima kasih semua. Taklah 100% ready tapi alhamdulillah masih tak lari dari perancangan asal.

    HUDA, i tanya ramai org bkn u sorg aje...hehehe.. Tak jadi pakai AI mcm u suggest sebab i tak ada software dia. But i used Inkscape...pernah dgr x? Org kata alternatif pd illustrator. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
abcs