Ini permulaan 2019

Salam,

Rasa janggal nak menaip sebab dah lama tak kemas kini blog zainur yang ini. Kali terakhir adalah pada tahun 2016. Sekarang, sudah pertengahan 2019. 

Dulu zaman bujang memanglah hari hari blogging. Tapi, sejak sambung phd aku slow sikit. Fokus pada research. Bila dah habis phd, sibuk dengan kerja dan anak pula. Lagilah tak sempat update. Tapi, serius memang aku rindu nak tulis blog. So, tu lah punca aku gigih menaip posting ni melalui phone. Gigih juga mengingat kembali password akaun sendiri. 😅

Kebanyakan blogger yang aku kenal yang aktif satu ketika dulu semua dah tak aktif lagi sekarang. Rata-rata menggunakan medium instagram untuk update dan kongsi kecuali cik epal yang masih konsisten. Rasanya post yang aku tulis ni pun memang tak mungkin ada pembaca. Maklumlah, dah lama sangat menyepi kan? Tak mengapa, lebih baik begitu. Sebab kadang-kadang ada timbul rasa nak berkongsi sesuatu tapi bukan dengan orang yang kenal kita. Pelik kan? 🤔

Untuk post pertama tahun 2019 ni aku cuma nak update sedikit sebanyak life aku sekarang. Nanti next post baru aku nak share something yang lebih personal gitu. Nak tahu kena stay tune. Heh...boleh pulak gitu ek? Korang anggap la entry yang aku tulis ni syok sendiri erkk? 😏

Okayy, so after so many years... basically i am still married. Alhamdulillah for that... (Aduii speaking pulak dah.. Masih belum dapat rentak menulis lagi ni.. So, layankan... Hehe...) Dah ada anak dan masih lagi seorang setakat ni. Yang dok mengacum aku tanya bila nak tambah lagi tu aku rasa macam nak stepple mulut dia. Sebab basically memang aku tak ready nak tambah lagi. I have my own reason lah tapi perlu ke aku khabarkan pada semua.. Ya dak? Bukan ada keuntungan pun. Besides, aku dapat first child pun after 5 years of married. Bukan sebab tak lekat ke apa tapi sebab aku merancang. At that times phd is my first priority. Kena pulak research aku deal dengan so many toxic chemicals yang boleh effect infant so memang aku jaga. I didn't take any pills or suntikan just plan ikut tarikh subur je. Korang kalau period tak regular jangan buat gini lah... 😅 and alhamdulillah sebulan lepas aku settle down kat Malaysia terus melekat.. Sekarang anak aku pun dah besar. Bulan 10 ni masuk 4 tahun. Alhamdulillah.

Currently, aku kerja as a lecturer in one of UA in Pantai Timur. I love my life here sebab kawasan ni tak sibuk macam bandar. Cukuplah aku dah membesar di bandar. Sekarang aku suka hidup tenang tenang di kampung. Janji kemudahan semua ada walaupun takdak shopping mall yang besar. Jimat duit banyak di situ. Sewa sebuah rumah pun tak mahal mana. Macam rumah aku ada 3 bilik, dapur luas, laman luas cuma toilet je kecik aku tak puas hati baru rm450. Tapi, kalau aku asal orang sini tentu boleh nego lagi jadi rm400. Takpalah. Lagi, yang aku suka tol memang tak da. Traffic tak jem langsung so tak payah nak bekejar keluar lepas subuh ke apa. 10minit je drive ke opis. Memang masyuk. Kalau sesak pun masa raya dan cuti sekolah. Tapi, aku biasa relax jew sebab bertentangan arah. Raya aku balik bandar, orang lain balik kampung 😆



Tempat aku ni walaupun jauh dari pantai tapi subhanallaah di kelilingi bukit bukau dan gunung. Awal pagi tu rasa macam hidup di kaki gunung kinabalu sebab berkabus. Dan yang paling best bila tiba musim buah especially raja buah. Murah dan boleh makan sepuas hati. Keluar depan opis bersusun gerai buah. Sampaikan boleh bau durian itu di kawasan kampus. Al maklum bersebelahan dengan dusun durian katanya. Korang hado? 😏

Ish panjang juga aku menaip ni. Rasanya cukup intro setakat tu dulu. Tulis panjang sangat bukan ada reader pun kann? Insyallah lepas ni aku akan update lagi cerita tentang anak aku. Anak aku bukanlah anak selebriti pun macam yusuf iskandar tapi spesial..sebab tu aku nak share kat blog ni. Nanti esok bila aku dah takda dia pun boleh baca kat sini dan kenal tentang kelebihan diri dia. Macam harry potter 🤣🤣🤣

Anak mat saleh katanya, tapi melayu...


1 Response
  1. Qiqi Says:

    Assalammualaikum akak.. update la blog plsss.. semoga baik2 aje semuanya ya 😊

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
abcs